Gerdab.IR | گرداب

معرفی کتاب| جنگ بر سر بیت + دانلود فایل

معرفی کتاب| جنگ بر سر بیت + دانلود فایل
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰

آیا شما هم هر روز خبر‌هایی درباره حمله هکر‌ها می‌شنوید، اما دقیقا نمی‌دانید که موضوع از چه قرار است؟ کتاب جنگ بر سر بیت نوشته دکتر توماس هیسلیپ می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. این کتاب تاریخچه‌ای از جرائم سایبری، هک و جنگ اطلاعاتی و همچنین اطلاعاتی درباره جاسوسی، استاکس نت، تروریسم سایبری، فعالیت به صورت ناشناس، شبکه تور (TOR) و دیپ وب ارائه می‌دهد.

"پایگاه رسانه ای گرداب جهت اطلاع و افزایش دانش و سواد فضای مجازی مخاطبان خود و به ویژه دانشجویان، پژوهشگران و تصمیم گیران، کتاب‌هایی را در این عرصه معرفی می‌‎کند. بدیهی است انتشار این مطالب، لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست."

به گزارش گرداب، در ابتدا از هک برای افزایش آگاهی و از روی کنجکاوی استفاده شد، اما کم‌کم به یک مشکل جهانی تبدیل شد، به طوری که تقریبا قابل کنترل نیست. مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی آمریکا هزینه سالانه جرائم سایبری را بیش از ۴۴۵ میلیارد دلار تخمین زده است. علاوه بر این، تعداد و پیچیدگی حملات هم‌چنان در حال افزایش است.

در سال ۲۰۱۴، فروشگاه تارگت (Target) و شرکت ارائه‌کننده خدمات خانگی هوم دپو (Home Depot) قربانی حملات سایبری در مقیاس بزرگ شدند و میلیون‌ها کارت اعتباری به سرقت رفت. اطلاعات حساب‌های کاربری بیش از ۲۳۳ میلیون کاربر شرکت تجارت الکترونیک ای‌بی (eBay) به سرقت رفت و کره شمالی نیز طی حمله‌ای سایبری، شرکت سونی را به عنوان تلافی‌ای برای فیلم «مصاحبه» مورد هدف قرار داد.

این کتاب حاوی ده فصل است که به ترتیب عنوان موضوعات آن عبارتند از:
معرفی، تاریخچه هک و جرائم سایبری، هکر‌ها و مجرمان سایبری، آسیب پذیری‌ها و سوءاستفاده از آن‌ها، تروریسم سایبری، جنگ اطلاعاتی، جاسوسی سایبری، هکتیویسم (همکاری موقت گروهی از هکر‌های غیرمتمرکز به صورت آنلاین برای هدف قرار دادن مقامات دولتی مخالف)، زیرزمین سایبری و دیپ وب، نتیجه‌گیری.

نویسنده این کتاب، دکتر توماس هیسلیپ، یکی از مسئولان محلی سابق وزارت دفاع، سرویس تحقیقات جنایی دفاعی، دفتر میدانی سایبری و آژانس محلی شرقی بوده است. پیش از پیوستن به سرویس تحقیقات جنایی دفاعی در سال ۲۰۰۷، دکتر هیسلیپ مامور ویژه در آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا، بخش تحقیقات جنایی و سرویس مخفی آمریکا بود.

در طول ۲۳ سال فعالیت در بخش حقوقی و اجرای قانون فدرال، دکتر هیسلیپ در زمینه تحقیقات جرائم سایبری و پزشکی قانونی رایانه‌ای تجربه کافی را کسب کرده است. او در بسیاری از دادگاه‌های فدرال، ایالتی و محلی به عنوان متخصص در پزشکی قانونی رایانه‌ای و نفوذ در شبکه شهادت داده است.

او در حال حاضر مدرس جرائم سایبری در گروه جرم‌شناسی در دانشگاه فلوریدای جنوبی است. دکتر هیسلیپ مدرک دکترای علوم خود را در زمینه حفاظت اطلاعات از Capitol College در سال ۲۰۱۴ دریافت کرد و پیشتر مدرک کارشناسی ارشد علوم را از دانشگاه کارولینای شرقی و مدرک کارشناسی علوم را از دانشگاه کلارکسون دریافت کرده بود.

عنوان کتاب: جنگ بر سر بیت: جرائم سایبری، هک و جنگ اطلاعاتی
عنوان اصلی: BIT WARS: Cyber Crime, Hacking & Information Warfare
نویسنده: دکتر توماس هیسلیپ (Dr. Thomas Hyslip)
سال انتشار: ۲۰۱۵
ناشر: CreateSpace Independent Publishing Platform

دانلود کتاب